INTRO

Body-SDS ANBEFALES TIL AT LØSE OP FOR

• spændinger, blokeringer og smerter i muskler og led
• hovedpine, migræne, piskesmæld
• stress, angst, usikkerhed, uro, dårlig søvn, generelt ubehag
• åndedrætsgener, efterveer fra HPV vaccine, udfordringer i mave-tarm
• manglende kropsbevidsthed og egenomsorg

BEHANDLEREN

Pia Plesner
Autoriseret Body-SDS behandler
og åndedrætstræner

– Hver dag får jeg lov at følge mennesker på vej mod en ny retning i livet, så de ikke bare overlever, men begynder at leve.
Om de kommer med “angst” eller “ondt i knæet” – så er der altid en sammenhæng mellem det ydre og det indre – noget der skal justeres, så personen kan tage plads til “at være sig selv”.
Min brede erfaring hjælper mig til at møde klienterne, der hvor de er.
Det er en daglig, næsten magisk oplevelse, at stå som behandler og se, hvor stor en forskel Body-SDS kan gøre, ved at støtte krop og sind i at  restituere –
Body-SDS = Body Self Development System.

Jeg har erfaring med at behandle stress, angst, depression, migræne, hovedpine, fordøjelsesproblematikker, åndedrætsgener, fibromyalgi, efterveer fra HPV-vaccine, ondt i nakke, skuldre, ryg, skoliose, scheuermann, lænd, hofter, knæ, fodled, fødder m.m.
Desuden udbyder jeg forløb og workshops i Bevidst ÅNDEDRÆT


Jeg er en årgang 54. – Først tog jeg en læreruddannelse, og arbejdede i Folkeskolen i nogle år. – Så skiftede jeg spor, og blev autodidakt skuespiller i et professionelt børneteater i en årrække. – Skiftede spor igen til kropsterapien, hvor jeg har tænkt mig at fortsætte, så længe som muligt.
Når jeg holder fri, lader jeg op ved at dyrke gode relationer, at nyde kultur og at bevæge mig i naturen.

BEHANDLER-UDDANNELSE
AUTORISERET Body-SDS behandler:
Body-SDS’s overbygningsudd. følges
Body-SDS’s  3-årige Grundudd., feb. 2004-feb. 2007, Hold 8
www.body-sds.dk

RAB i Body-SDS
Registreret Alternativ Behandler,
via medlemsskab af DAKOBE, www.dakobe.dk

SUPPLERENDE UDDANNELSER OG KURSER:
Åndedrætstræner, udd. hos ØJEBLIK – Lise-Lotte Larsen
Aurikulaterapi = øreakupunktur, udd. hos Anne Marie Vester
TFT = Tanke Felt Terapi, certificeret udd. hos Henrik Lund
TRE = Trauma Releasing Exercises, kursus hos Colette Markus
Ernæring og stress, kursus hos PIP-hest

,

BEHANDLING

FØR
Indledningsvis laves et kort interview med spørgsmål om krop, motion, kost, søvn, evt. medicinforbrug og generel trivsel.

Under behandlingen ligger du på en briks med et tæppe over, iført underbenklæder og evt. top. Både forside og bagside behandles. Behandlingerne er individuelle og forskellige fra gang til gang.

UNDER
Berøringen består af pulserende skub, puf, vip, træk og stræk, afløst af mere pågående tryk, samt holden med rolige hænder. Undervejs bliver du guidet ind i et dybere og mere afspændende åndedræt. – Dette resulterer i en øget gennemstrømning af blod, lymfe, nerveimpulser og energi i kroppen.
Kroppens signaler giver måske stof til yderligere samtale.
Din kropsbevidsthed øges, du kan begynde at lytte til kroppen og forebyggelse bliver mulig.

Ud fra et helhedsorienteret syn på liv og sundhed støttes du og din krop i at finde og frigøre de dybere årsager til blokeringer i led, muskler, energibaner og åndedræt.
På det fysiske plan bliver muskler og led arbejdet grundigt igennem og spændinger løsnes. Samtidig hjælper behandlingen med til at få psykiske symptomer til at slippe, idet kroppen hjælper sindet med at slippe. – Du får mere mentalt overblik

Er du sløj, syg eller har feber, anbefales det at udsætte behandlingen til du er frisk, da kroppen har nok at gøre!

EFTER
Efter en behandling / træning er det vigtigt at drikke ekstra meget vand. Dette hjælper organismen med at udskille affaldsstoffer, som frigives under behandlingen / træningen.

Vær opmærksom på, at der kan opstå ubehag efter de første gange. Det kan f.eks. vise sig som træthed, ømhed eller uro i muskler og led, gamle skader rører på sig, utilpashed, kvalme, svimmelhed, hyppige toiletbesøg, feber, øget sårbarhed, humørsvingninger, markante drømme m.m.
Tillad dig selv at være træt eller sårbar. Lyt til kroppens signaler, og nyd din nye kropsbevidsthed.

Som RAB-behandler har jeg journal- og tavshedspligt.
Er du i tvivl om noget, er du velkommen til at kontakte mig!

ANTAL
Mange oplever, at der skal 3-5 behandlinger til,  med 2-4 ugers mellemrum, før mærkbare ændringer viser sig. Senere kan behandlingerne gives med længere interval. – Hvor mange behandlinger der skal til i alt, er helt individuelt.

En hel del fortsætter med at få behandlinger, efter at de har fået løst op for det akutte problem, de kom med. De mærker den forebyggende effekt, og får lyst til at holde sig ajour.
Andre ønsker  at grave et stik dybere til selvforståelse og bedre trivsel.
Flere vælger at gå på mine kurser og workshops, for at optimere åndedrættet yderligere.

For nogle vil den kropslige tilgang være tilstrækkelig for at opnå et tilfredsstillende resultat, mens andre har brug for flere elementer for at komme et stik dybere i helingen. – Her kan det være hensigtsmæssigt at supplere de fysiske behandlinger med andre terapiformer.

BØRN OG UNGE

Børn og unge kan få stort udbytte af behandlingerne.
Anbefales til koncentrationsbesvær, stor kropslig uro, mange konflikter, indesluttethed, besvær med sprog / tale, motorisk ubalance.

Barnet / den unge vil få mere samling på sig selv – mere ro og overskud.
Der bruges tid på at skabe kontakt og tryghed.
Forældre eller ledsager er efter aftale til stede under behandlingen og inddrages i samtalen.

Børn / unge er som regel ret modtagelige for behandlingen, derfor er sessionen kortere, mellem 30-45 min.
Barnets / den unges grænser respekteres.

KURSER

Bevidst ÅNDEDRÆT – efterår 2019

TRIN 1 – kort forløb, 5 gange: Genlær dit grund-åndedræt
TRIN 2 – kort forløb, 5 gange: Afspænd nakke, ryg, lænd og mave
TRIN 3 – workshop, 3 t: Slip stress og angst
(detaljer længere nede)

Er du træt af, at din krop bliver ved med at spænde op de samme steder?
Er du træt af, at dine følelser blive ved med at løbe af med dig?
Er du træt af, at din stress og dit humør bliver ved med at overvælde dig?

SPÆNDINGER / FYSISK
– Tænker du på, hvad der sker i din krop, når du hele tiden pisker den i samme tempo, på samme præmisser og samme niveau?
Mærker du, at dine muskler er stramme, at din vejrtrækning er overfladisk og at kroppen slet ikke får den mængde ilt, den har brug for?

FØLELSER / PSYKISK
– Tænker du over, hvordan du trækker vejret, når du er vred, bange eller frygter noget? – Enhver følelse har sit eget åndedræt.
Har du arbejdet med dig selv i lang tid, på mange måder, uden at nå bare nogenlunde i mål?

HUMØR OG STRESS / MENTALT
– Savner du bare at være glad for alt det du har omkring dig, fordi du dybest set ikke mangler noget?
Overvældes du hele tiden af tanker om, at du må prøve at blive bedre, yde mere, nå mere, kommunikere bedre, opleve mere, gøre mere osv osv?
Savner du at være til stede i det du er i?

HVORDAN KAN DU AFHJÆLPE DETTE?
– Ved at trække vejret bevidst!
Så stilner aktiviteten i sindet af, nervesystemet falder til ro, og dit hoved tømmes for tanker. – Når tankerne ikke længere styrer dig, men du styrer tankerne, så kommer overskuddet og tilfredsheden i livet. – Du mærker en dybtfølt ro. – Kroppen slapper af og stressen slipper af sig selv over tid.

HER ANBEFALER JEG VARMT: BEVIDST ÅNDEDRÆT
Du vil opnå at komme ned i din krop og være i stand til at mærke dig selv:
– hvad du har lyst til – og ikke lyst til
– dine spændinger vil lette i takt med, at du giver slip i åndedrættet
– at være i kroppen og føle sig afslappet er balsam for dit humør og den stressede tilstand.

TRIN 1 – Genlær dit grundåndedræt ( begyndere og let øvede)
Over 5 gange mødes vi på et lille hold, hvor vi starter med at lande på måtten, dvs gå fra hoved til krop. Herfra er der fokus på dit åndedræt og at slippe spændinger undervejs. Næste skridt er at smidiggøre rygsøjlen.
Nu er du klar til at arbejde med enkle øvelser, der fører dig tilbage til dit oprindelige dybe, regelmæssige åndedræt, som giver ro indeni. Dette regulerer dine følelser, forløser stress, bløder spændte muskler op og skaber flow i dit system. – Dvs der bliver mulighed for at restituere.
Vi træner omtrent det samme program hver gang: 4-6 øvelser, som du bliver mere og mere fortrolig med, hvorved du efterhånden får mere og mere ud af at udføre dem. – OG det vil have en afsmittende effekt på dit åndedræt i hverdagen. Lav gerne udvalgte øvelser derhjemme imellem mødegangene og derefter……..

TID: onsdage, 18.05-19.25 (80min) d. 04.09 & 11.09 & 18.09 & 25.09 & 02.10.
STED: Thorsgade 13, 5000 Odense C
PRIS: 850, – for alle 5 gange, ubrugte refunderes ikke,
TILMELDING: piaplesner@mail.dk – gælder fra betaling
Glæder mig til at trække vejret sammen med dig!

TRIN 2 – Afspænd nakke – ryg – lænd – mave ( let øvede)
I løbet af 5 mødegange bygges der ovenpå dine erfaringer fra TRIN 1.
Du bliver præsenteret for en serie dybere øvelser, som har fokus på at afspænde både forside og bagside af kroppen – både udenpå og indeni.
Du lander på måtten, og vi varmer musklerne op. Så er du klar til at gå dybere ind i spændte områder – både fysik og psykisk. Når tingene begynder at slippe, mærker nogen, at humøret kommer i svingninger, og / eller at muskler bliver ømme.
Der bliver god tid til at lande, og du vil mærke ro og velbehag efter.
Igen vil der være 5-6 øvelser, som gentages. På den måde bliver du fortrolig med øvelserne og kan gå dybere og dybere, for hver gang vi mødes.
Lav gerne udvalgte øvelser derhjemme mellem mødegangene og derefter….

TID: tirsdage, 17.05 – 18.25 (80min), d. 22.10 & 29.10 & 12.11 & 19.11 & 26.11
STED: Thorsgade 13, 5000 Odense C
PRIS: 850,- for alle 5 gange, ubrugte refunderes ikke
TILMELDING: piaplesner@mail.dk – gælder fra betaling
Glæder mig til at trække vejret sammen med dig!

TRIN 3 – Forløs stress og angst – workshop ( øvede)
En intens oplevelse, hvor vi med åndedræt og liggende øvelser går endnu dybere, både fysisk, psykisk og mentalt.
– Vi lander, varmer op og kører på.
I denne øvelsesrække ligger fokus omkring kroppens miderste del, dvs lænd og mave, helt ind i åndedrættets vigtigste muskel, mellemgulvet, og psoas – den dybe muskel, som osse kaldes “skraldespanden” – den skal vi ind at “tømme”. Dette forplanter sig til hele kroppen. Vi lader kroppen gøre det, den har brug for = vi slipper!
Undervejs kommer der gamle tanker og følelser op – dem ånder vi ud……
Der bliver god tid til at lande! – Bagefter har du en fantastisk fornemmelse i både krop og sind!
Øvelserne er mere fysisk krævende end på de 2 første trin. Igen bygges der videre på terminologien fra de foregående TRIN.


TID: lørdag, kl. 9.00-12.00, d. 21.09 & 26.10 & 16.11. 2019
Du kan komme dybere ved at deltage flere gange.
STED: Thorsgade 13, 5000 Odense C
PRIS: 650, – kr. (1 x workshop á 3 t) – kan ikke refunderes – kan gives videre
TILMELDING: piaplesner@mail.dk – gælder fra betaling
DELTAGERE: fra TRIN 1 og TRIN 2; du går (eller har gået) til behandling hos mig; eller du er helt tryg ved at arbejde dybt med åndedrættet fra andre sammenhænge.
Glæder mig til at trække vejret sammen med dig!






PRISER

BEHANDLING
– voksen, 50-60 min……………………………………………700,-
–  barn / ung (17 ned), 30-45 min…………………………600,-
– åndedrætssession, 1:1, 90 min………………………… 925,-
– 50’er RABAT:
studerende, jobsøger, efterløn, pensionist, sygedagp.
– lørdage : +150,-
–  behandl. m. rapporteringspligt til forsikring :  +100,-

AFREGNING
MobilePay: 80565
eller kontant

AFBUD
Senest 24 t før den aftalte tid.
For sen afmelding eller udeblivelse: GEBYR 350,-

RAB I Body-SDS
Betyder at du måske har mulighed for at få tilskud fra din sundhedsforsikring – kontakt den!

GAVEKORT
Ekspederes nemt pr mail

PRAKTISK & KONTAKT

BESTIL EN TID:
+45 40685624
piaplesner@mail.dk
Oplys, hvilke ugedage og tider, der passer bedst, og du får forskellige valgmuligheder
– lagner og lign.  er til rådighed

ÅBNINGSTIDER:
Mandag – fredag, 9.00 – 17.30, seneste tid: 16.30
Lørdag, 9.00-12.00

PARKERING:
1 t gratis, foran klinikken
2 t gratis,  ved OB’s træningsbaner – 3 min gang til klinik

ADRESSE:
KLINIKFÆLLESSKAB: Boulevardens Kropsterapi
Sdr. Boulevard 134,
5000 Odense C
Overfor den gamle kaserne – nu Hunderupskolen

RAB = Registreret Alternativ Behandler, er underlagt Datatilsynet’s regler omkring personfølsomme oplysninger, har pligt til at føre journal og tavshedspligt – naturligvis!