INTRO

Body-SDS ANBEFALES TIL AT LØSE OP FOR

• spændinger, blokeringer og smerter i muskler og led
• hovedpine, migræne, piskesmæld
• stress, angst, usikkerhed, uro, dårlig søvn, generelt ubehag
• åndedrætsgener, efterveer fra HPV vaccine, udfordringer i mave-tarm
• manglende kropsbevidsthed og egenomsorg

BEHANDLEREN

Pia Plesner
Autoriseret Body-SDS behandler
og åndedrætstræner

– Hver dag følger jeg mennesker på vej mod en ny retning i livet, så de ikke bare overlever, men begynder at leve mere helt.
Om de kommer med “angst” eller “ondt i knæet” – så er der altid en sammenhæng mellem det ydre og det indre – noget der skal justeres, så personen kan tage plads til “at være sig selv”.
Min brede erfaring hjælper mig til at møde klienterne, der hvor de er.
Det er en daglig, næsten magisk oplevelse, at stå som behandler og se, hvor stor en forskel Body-SDS kan gøre, ved at støtte krop og sind i at  restituere –
Body-SDS = Body Self Development System.

Jeg har erfaring med at behandle stress, angst, depression, migræne, hovedpine, fordøjelsesproblematikker, åndedrætsgener, fibromyalgi, efterveer fra HPV-vaccine, ondt i nakke, skuldre, ryg, skoliose, scheuermann, lænd, hofter, knæ, fodled, fødder m.m.
Desuden udbyder jeg forløb og workshops i Bevidst ÅNDEDRÆT


Jeg er en årgang 54. – Først tog jeg en læreruddannelse, og arbejdede i Folkeskolen i nogle år. – Så skiftede jeg spor, og blev autodidakt skuespiller i et professionelt børneteater i en årrække. – Skiftede spor igen til kropsterapien, hvor jeg har tænkt mig at fortsætte, så længe som muligt.
Når jeg holder fri, lader jeg op ved at dyrke gode relationer,  nyde kunst & kultur og  bevæge mig i naturen.

BEHANDLER-UDDANNELSE
AUTORISERET Body-SDS behandler:
Body-SDS’s overbygningsudd. følges
Body-SDS’s  3-årige Grundudd., 2004 – 2007, Hold 8
www.body-sds.dk

RAB i Body-SDS
Registreret Alternativ Behandler,
via medlemsskab af DAKOBE, www.dakobe.dk

SUPPLERENDE UDDANNELSER OG KURSER:
Åndedrætstræner, udd. hos ØJEBLIK – Lotte Maggie Mogensen
Aurikulaterapi = øreakupunktur, udd. hos Anne Marie Vester
TFT = Tanke Felt Terapi, certificeret udd. hos Henrik Lund
TRE = Trauma Releasing Exercises, kursus hos Colette Markus
Ernæring og stress, kursus hos PIP-hest

,

BEHANDLING

FØR
Indledningsvis laves et kort interview med spørgsmål om krop, motion, kost, søvn, evt. medicinforbrug og generel trivsel.

Under behandlingen ligger du på en briks med et tæppe over, iført underbenklæder og evt. top. Både forside og bagside behandles. Behandlingerne er individuelle og forskellige fra gang til gang.

UNDER
Berøringen består af pulserende skub, puf, vip, træk og stræk, afløst af mere pågående tryk, samt holden med rolige hænder. Undervejs bliver du guidet ind i et dybere og mere afspændende åndedræt. – Dette resulterer i en øget gennemstrømning af blod, lymfe, nerveimpulser og energi i kroppen.
Kroppens signaler giver måske stof til yderligere samtale.
Din kropsbevidsthed øges, du kan begynde at lytte til kroppen og forebyggelse bliver mulig.

Ud fra et helhedsorienteret syn på liv og sundhed støttes du og din krop i at finde og frigøre de dybere årsager til blokeringer i led, muskler, energibaner og åndedræt.
På det fysiske plan bliver muskler og led arbejdet grundigt igennem og spændinger løsnes. Samtidig hjælper behandlingen med til at få psykiske symptomer til at slippe, idet kroppen hjælper sindet med at slippe. – Du får mere mentalt overblik

Er du sløj, syg eller har feber, anbefales det at udsætte behandlingen til du er frisk, da kroppen har nok at gøre!

EFTER
Efter en behandling / træning er det vigtigt at drikke ekstra meget vand. Dette hjælper organismen med at udskille affaldsstoffer, som frigives under behandlingen / træningen.

Vær opmærksom på, at der kan opstå ubehag efter de første gange. Det kan f.eks. vise sig som træthed, ømhed eller uro i muskler og led, gamle skader rører på sig, utilpashed, kvalme, svimmelhed, hyppige toiletbesøg, feber, øget sårbarhed, humørsvingninger, markante drømme m.m.
Tillad dig selv at være træt eller sårbar. Lyt til kroppens signaler, og nyd din nye kropsbevidsthed.

Som RAB-behandler har jeg journal- og tavshedspligt.
Er du i tvivl om noget, er du velkommen til at kontakte mig!

ANTAL
Mange oplever, at der skal 3-5 behandlinger til,  med 2-4 ugers mellemrum, før mærkbare ændringer viser sig. Senere kan behandlingerne gives med længere interval. – Hvor mange behandlinger der skal til i alt, er helt individuelt.

En hel del fortsætter med at få behandlinger, efter at de har fået løst op for det akutte problem, de kom med. De mærker den forebyggende effekt, og får lyst til at holde sig ajour.
Andre ønsker  at grave et stik dybere til selvforståelse og bedre trivsel.
Flere vælger at gå på mine kurser og workshops, for at optimere åndedrættet yderligere.

For nogle vil den kropslige tilgang være tilstrækkelig for at opnå et tilfredsstillende resultat, mens andre har brug for flere elementer for at komme et stik dybere i helingen. – Her kan det være hensigtsmæssigt at supplere de fysiske behandlinger med andre terapiformer.

BØRN OG UNGE

Børn og unge kan få stort udbytte af behandlingerne.
Anbefales til koncentrationsbesvær, stor kropslig uro, mange konflikter, indesluttethed, besvær med sprog / tale, motorisk ubalance.

Barnet / den unge vil få mere samling på sig selv – mere ro og overskud.
Der bruges tid på at skabe kontakt og tryghed.
Forældre eller ledsager er efter aftale til stede under behandlingen og inddrages i samtalen.

Børn / unge er som regel ret modtagelige for behandlingen, derfor er sessionen kortere, mellem 30-45 min.
Barnets / den unges grænser respekteres.

KURSER for ÅNDEDRÆTTET

INTROAFTEN – Bevidst ÅNDEDRÆT
d. 02.03 kl. 19-21
SPIREN Helsekost, Fåborgvej 18, Odense SV
entre: 50,- (retur ved tilmelding og betaling af forløb el workshop 😉
ÅNDEDRÆTTET kommer først!
En introduktion til, hvad træning af åndedrættet kan betyde for dig – både fysisk, psykisk og mentalt.
Hvordan kan åndedrættet støtte op om at afhjælpe og forebygge stress, angst, uro, smerter, dårlig søvn, udfordringer med åndedrættet m. m.
Oplægget blandes med siddende praktiske øvelser.
TILMELDING nødvendig på piaplesner@mail.dk, da der er begrænset plads
Glæder mig til at se dig!

Bevidst ÅNDEDRÆT – forår 2020:
1. Genfind dit GRUND-ÅNDEDRÆT – kort forløb, 5 gange / 0 pladser tilbage
2. Afspænd, skuldre, nakke, ryg og lænd med ÅNDEDRÆTTET – kort forløb, 5 gange.
3. Slip STRESS via afspænding med ÅNDEDRÆTTET, workshop, 3 t el 3x3t
4. Sæt en grænse! – ÅNDEDRÆTTET er din hjælper.

Detaljer længere nede – skriv gerne til mig, hvis du har spørgsmål

Bevidst ÅNDEDRÆT er fortrinsvist liggende træning, hvor du løsner og smidiggør de fysiske, psykiske og mentale spændinger, som er ophobet i din krop.
Livsstil, hårde betingelser, traumer, alvorlige sygdomme mm kan præge din måde at trække vejret på.
– Heldigvis kan Bevidst ÅNDEDRÆT ændre på tilstandene, så vejrtrækningen igen bliver smidig.

Optimalt tilpasser åndedrættet sig hele tiden kroppens behov.
Kører op i tempo under pres, og falder til ro og giver ny energi, når det er tid at restituere.

SPÆNDINGER / FYSISK
– Tænker du på, hvad der sker i din krop, når du hele tiden pisker den i samme tempo, på samme præmisser og samme niveau?
Mærker du, at dine muskler er stramme, at din vejrtrækning er overfladisk og at kroppen slet ikke får den mængde ilt, den har brug for? – Trækker du generelt vejret højt i brystet? – Har du svært ved at sove?

FØLELSER / PSYKISK
– Tænker du over, hvordan du trækker vejret, når du er vred, bange eller frygter noget? – Enhver følelse har sit eget åndedræt.
Har du arbejdet med dig selv i lang tid, på mange måder, uden at nå bare nogenlunde i mål? – Var der nogen der satte fokus på din vejrtrækning?

HUMØR OG STRESS / MENTALT
– Savner du bare at være glad for alt det du har omkring dig, fordi du dybest set ikke mangler noget?
Overvældes du hele tiden af tanker om, at du må prøve at blive bedre, yde mere, nå mere, kommunikere bedre, opleve mere, gøre mere osv osv?
Savner du at være til stede i det du er i?


– Ved at trække vejret bevidst stilner aktiviteten i sindet af, nervesystemet falder til ro, og tanker slippes lettere. – Når tankerne ikke længere styrer dig, men du styrer tankerne, så kommer overskuddet og tilfredsheden i livet. – Du mærker en dybtfølt ro. – Kroppen slapper af og stress slipper over tid.

KORTE FORLØB OG WORKSHOPS:

Alle forløb og workshops arbejder hen imod det naturlige grund-åndedræt, som giver ro i nervesystemet og afspænding i hele kroppen.
Fokus er forskelligt på de enkelte forløb og workshops – se herunder.

Træningen foregår liggende på en måtte med et lunt tæppe over, med få undtagelser i form af en stående øvelse.
Der tages hensyn til individuelle udfordringer.

1. Genfind dit GRUND-ÅNDEDRÆT 
Vi mødes 5 gange. Hver gang starter vi med at lande på måtten, dvs gå fra hoved til krop. Herfra er der fokus på dit åndedræt og at slippe spændinger.
Der arbejdes med øvelser, som fører dig tilbage til dit oprindelige dybe, regelmæssige åndedræt – det giver ro i nervesystemet. Det rolige åndedræt regulerer dine følelser, forløser stress, bløder spændte muskler op og skaber flow i dit system. – Dvs der bliver mulighed for at restituere.
Programmet består af en serie enkle og blide øvelser, som du langsomt bliver fortrolig med, hvorved du efterhånden får mere og mere ud af at udføre dem. – Over tid får træningen en afsmittende effekt på dit åndedræt i hverdagen.
Træn gerne udvalgte øvelser imellem mødegangene……………

TID: tirsdage, 17.45 – 19.15 (90min)
21.01/28.01/11.02/18.02/25.02 – 2020
STED: Spiren Helsekost, Fåborgvej 18, Dalum, 5250 Odense SV
PRIS: 750, –
DELTAGERE: for alle, som gerne vil have redskaber til at skabe ro i krop og tanker; føler sig anspændt; lever med ængstelse eller befinder sig på kanten af stress.
TILMELDING: piaplesner@mail.dk – din plads er sikret fra betaling.
Glæder mig til at trække vejret sammen med dig!

2. Afspænd ryg, lænd, nakke, skuldre med ÅNDEDRÆTTET
I løbet af 5 mødegange præsenteres du for en serie øvelser med fokus på at afspænde både forside og bagside af kroppen – udenpå og indeni.
Du lander på måtten, vi varmer op, og du er klar til at gå dybere ind i spændte områder – både fysik, psykisk og mentalt.
Når tingene begynder at slippe, mærker nogen, at humøret kommer i svingninger, eller at muskler bliver ømme.
Der bliver god tid til at lande, og du vil mærke ro og velbehag efter.
Igen vil der være en række øvelser, som gentages. På den måde bliver du fortrolig med øvelserne og kan gå dybere og dybere, for hver gang vi mødes.
Træn gerne udvalgte øvelser mellem mødegangene….

TID: tirsdage, 17.45 – 19.15 (90min)
17.03/24.03/31.03/14.04/21.04 – 2020
STED: Spiren Helsekost, Fåborgvej 18, Dalum, 5250 Odense SV
PRIS: 750,- for alle 5 gange
DELTAGERE: for dig der ofte har ondt i lænd og ryg – helt op i nakken…..
TILMELDING: på piaplesner@mail.dk – din plads er sikret fra betaling
Glæder mig til at trække vejret sammen med dig!


3. Forebyg og slip stress via afspænding med ÅNDEDRÆTTET
En intens WORKSHOP, hvor vi med åndedræt og liggende øvelser går et stik dybere – fysisk, psykisk og mentalt. Vi lander, varmer op og kører på.
I denne øvelsesrække ligger fokus omkring åndedrættets vigtigste muskel, mellemgulvet, diafragma, som masseres indefra. Plus psoas – de dybe muskler i maven, osse kaldet “skraldespanden” – den skal vi ind at “tømme”.
Dette forplanter sig til hele kroppen. Vi lader kroppen gøre det, den har brug for, dvs. den slipper!
Undervejs kan der komme gamle tanker og følelser op – de åndes ud eller rystes af ……
Der bliver god tid til at lande!
Bagefter har du en fantastisk fornemmelse i både krop og sind.


TID: lørdage, kl. 13.15 – 16.15, d. 07.03 / 28.03 / 18.04
Deltag 1 eller flere gange – alt efter, hvor dybt du vil arbejde.
STED: Spiren, Fåborgvej 18, 5250 OSV
PRIS: 550,- / Rabat ved deltagelse alle 3 gange: 1350, –
TILMELDING: piaplesner@mail.dk – din plads er sikret fra betaling
DELTAGERE: du er fx godt på vej ud af et stress-forløb, og er nu tryg ved at arbejde dybt med åndedrættet – eller du har erfaret, at dybere træning af åndedrættet er en vej ud af gamle mønstre, hen imod fornyet livsglæde og gå-på-mod!
Glæder mig til at trække vejret sammen med dig!

NYT FORLØB på vej:
Sæt en grænse! – ÅNDEDRÆTTET er din hjælper.






PRISER

BEHANDLING
pr. 01.01.2020
– voksen, 50-60 min……………………………………………750,-
–  barn / ung (17 ned), 30-45 min…………………………600,-
– åndedrætssession, 1:1, 90 min………………………… 925,-
– RABAT 100,- :
studerende, jobsøger, efterløn, pensionist, sygedagp.
– lørdage : +100,-
–  behandl. m. rapporteringspligt til forsikring :  +100,-

AFREGNING
MobilePay: 80565
eller kontant

AFBUD
Senest 24 t før den aftalte tid.
For sen afmelding eller udeblivelse: GEBYR 350,-

RAB I Body-SDS
Betyder at du måske har mulighed for at få tilskud fra din sundhedsforsikring – kontakt den!

GAVEKORT
Ekspederes nemt pr mail

PRAKTISK & KONTAKT

BESTIL EN TID:
+45 40685624
piaplesner@mail.dk

Oplys, hvilke ugedage og tider, der passer bedst, og du får forskellige valgmuligheder
– lagner og lign.  er til rådighed

ÅBNINGSTIDER:
Mandag – fredag, 9.00 – 17.30, seneste tid: 16.30
Lørdag, 9.00-12.00

PARKERING:
1 t gratis, foran klinikken
2 t gratis,  ved OB’s træningsbaner – 3 min gang til klinik

ADRESSE:
KLINIKFÆLLESSKAB: Boulevardens Kropsterapi
Sdr. Boulevard 134,
5000 Odense C
Overfor den gamle kaserne – nu Hunderupskolen

RAB = Registreret Alternativ Behandler, er underlagt Datatilsynet’s regler omkring personfølsomme oplysninger, har pligt til at føre journal og tavshedspligt – naturligvis!